Renault are mașina care te ajută să cari ce vrei, ca să uiți de Dacia

de: Daniel Ștefan
18 04. 2019

Renault a început să testeze o mașină electrică utilitară mai spațioasă decât Dacia Dokker. Deocamdată, are o autonomie scăzută, dar ar putea fi îmbunătățită în viitorul apropiat.

Anul trecut, Renault a prezentat la Salonul Auto de la Paris o utilitară electrică ideală pentru căratul mărfurilor ușoare prin oraș. Pe atunci, era doar un concept și se numea EZ-Pro, dar producătorul a continuat dezvoltarea modelului, iar azi a fost numit EZ-Flex.

Reprezentanții companiei franceze consideră că trebuie făcute mai multe schimbări în ceea ce privește parcul auto din marile orașe, dacă nu vrem mai puțină poluare. Utilitarele poluează și ele foarte mult, iar în București, vezi și simți asta zilnic. Companiile încă folosesc pentru livrări sau alte servicii mașini vechi de peste zece ani care nu mai respectă de mult normele de poluare (și, probabil, nici cele de siguranță).

Adio Dacia Dokker, bun venit Renault EZ-Flex…sau nu?

În consecință, poți spune adio modelului Dacia Dokker dacă până acum ți s-a părut că nu oferă suficient spațiu de stocare.
Renault n-a oferit prea multe detalii tehnice despre noua sa utilitară electrică, dar știm că acumulatorul oferă o autonomie de doar 150 de kilometri. Eu consider că este foarte puțin, dar francezii sunt de părere că e mai mult decât suficient pentru a fi utilizată fără încărcare pe parcursul unei zile obișnuite de muncă.

Acest lucru o fi valabil în orașele mai mici care nu sunt aglomerate. În București, bateria se va consuma jumătate doar dacă va sta în coloană pe linia de Centură – tot într-o zi obișnuită de muncă.

Deocamdată, Renault EZ-Flex este testată în cadrul unui program pilot în vestul Europei, deci oricum s-ar putea să n-o vezi pe la noi, dar ar fi fost mașina ideală pentru curieri dacă ar fi avut o autonomie măcar de două ori mai mare.

Cât de spațioasă este Renault EZ-Flex

EZ-Flex are o lungime de aproape patru metri, o lățime de 1.65 metri și o înălțime de 1.88 metri, ceea ce îi permite o capacitate de încărcare de trei metri cubi.

Chiar dacă e o mașină folosită în mod intens pentru muncă, nu înseamnă că face rabat de la tehnologie, iar funcțiile de ultimă generație se regăsesc la bord. Șoferul are acces la informații pe un ecran central și se poate conecta și cu telefonul pentru a utiliza aplicațiile specifice transporturilor de mărfuri, ca să vadă o comandă sau să comunice cu clienții.